Važno obaveštenje u nastavku odnosi se isključivo na ugostiteljske delatnosti te ukoliko ovo nije Vaša delatnost, važno je da znate da se navedene promene ne odnose na Vas i nije potrebno da preduzimate korake navedene niže.
Ukoliko ste ugostitelj, ovim putem Vas obaveštavamo o promenama koje se odnose na načine plaćanja za ugostiteljske delatnosti.
Prema odredbama člana 34. Pravilnika o PDV-u za usluge prodaje jela i pića za konzumaciju na licu mesta, fiskalna kasa preko koje se evidentira promet prodaje hrane i pića za konzumaciju na licu mesta u smislu propisa kojima se uređuje porez na dodatu vrednost i promet hrane i pića koji se vrši u objektu, mora za evidentiranje načina plaćanja da ima isključivo sledeće opcije:
- Gotovina
- Prenos na račun
- Vaučer
- Drugo bezgotovinsko plaćanje
Za ugostitelje koji obavljaju ovu vrstu delatnosti, onemogućen je odabir plaćanja karticama, instant plaćanjem i čekovima. Ukoliko se neko od ovih načina plaćanja unese u administraciju kao Način plaćanja, oni će biti zanemareni prilikom kreiranja računa jer je za ove načine plaćanja potrebno da na kasi odaberete opciju Gotovina.
Ukoliko Vaša delatnost spada u gore navedene, potrebno je da što pre uskladite svoju kasu sa zahtevima Poreske uprave. To ćete uraditi po koracima koji slede:
- Unutar kase uđite u opciju “Administracija”
- Kliknite na “Organizacija”
- Označite polje “Ugostitelj”
- Kliknite na “Sačuvaj”
- Idite na “Informacije”, a zatim kliknite “Osveži podatke” kako bi unete promene bile sačuvane