UŠTEDITE 6.000 RSD! MARKETINO KASA OD SADA PO AKCIJSKOJ CENI!

Obaveze paušalaca – Šta je potrebno da znate

e-fiskalizacija

Paušalno oporezivanje može biti dobar izbor prilikom pokretanja sopstvene delatnosti zbog brojnih prednosti koje nosi. Jedna od njih je i jednostavnija papirologija.

Ukoliko ste paušalac, za Vas važe malo drugačija pravila. Kakva god da su, važno je da dobro poznajete svoje obaveze i na vreme ih ispunjavate kako biste izbegli žurbu, zabunu i eventualna neprijatna iznenađenja.

Marketino je tu da Vam olakša.

U nastavku saznajte koje su obaveze paušalaca, kako ih najlakše ispuniti i kako vam Marketino može olakšati poslovanje.

 

Prijave Poreskoj upravi i ostala dokumentacija – Šta je važno da znate ako ste paušalac?

Kada se registrujete kao preduzetnik paušalac, u poresko sanduče će vam stići rešenje Poreske uprave na kojem je naveden iznos poreza i doprinosa koji morate plaćati na mesečnom nivou.

Rešenje vam stiže elektronski, preko portala Poreske uprave. Kako biste mogli da koristite portal, potrebno je da imate odgovarajući digitalni sertifikat.

U rešenju su navedeni iznosi koje ste u obavezi da uplatite po različitim osnovama, kao i brojevi tekućih računa na koje je potrebno da izvršite uplate. Utvrđeni iznosi su isti za svaki mesec tokom cele godine za koju je doneto rešenje. Uplate je potrebno da izvršite do 15. u mesecu za prethodni mesec – tako da ste, na primer, do 15. aprila dužni da izvršite ove obaveze za mart tekuće godine.

U poreskom rešenju možete pronaći po dva poziva na broj kada su instrukcije za plaćanje obaveza u pitanju – jedan je za tekuću godinu, a drugi je za sledeću godinu. Drugi broj koristite kada dođe vreme da izmirite obaveze u novoj kalendarskoj godini, a još uvek niste dobili novo rešenje za tu godinu.

 

Koju dokumentaciju su paušalci u obavezi da vode?

Ukoliko ste paušalno oporezovani, a ne u sistemu PDV-a, što se papira tiče, imate obavezu da vodite takozvanu KPO knjigu. Ovo je poslovna knjiga o ostvarenom prometu paušalno oporezovanih obveznika i u ovaj dokument se upisuje svaki račun koji izdate za dobro ili uslugu koju pružate.

KPO knjiga se vodi na propisanom obrascu i ima sve obavezne elemente koji omogućavaju da se jasno vidi svaki račun koji ste izdali, ali i da imate uvid kada se približavate definisanim limitima koji znače da ćete izaći iz sistema paušalnog oporezivanja ili ući u sistem PDV-a.

 

Limiti za paušalno oporezivanje – koji su i šta tačno znače?

Paušalno oporezivanje je moguće ukoliko ispunjavate određene kriterijume. Pored vrste delatnosti, ovi kriterijumi uključuju i u ukupan promet u kalendarskoj godini ili u prethodnih 12 meseci, odnosno 365 dana.

Postoje dva limita o kojima kao paušalac morate da vodite računa:

  • Limit od 6 miliona RSD u toku kalendarske godine za izlazak iz sistema paušalnog oporezivanja
  • Limit od 8 miliona RSD u toku 365 dana za ulazak u sistem PDV-a

 

Šta se dešava kada paušalci pređu definisane limite?

Kada vaš promet pređe 6 miliona RSD u kalendarskoj godini, gubite pravo na paušalno oporezivanje i zavisno od momenta prelaska limita dužni ste da vodite poslovne knjige od polovine tekuće ili od početka sledeće godine.

Ukoliko pređete limit u prvoj polovini godine, od 1. jula je potrebno da počnete da vodite knjige, a ukoliko limit pređete u drugoj polovini godine, obaveza vođenja knjiga nastupa od 01.01. sledeće godine.

Poreska uprava dostaviće vam rešenje u kojem se navodi obaveza vođenja poslovnih knjiga i od kada ona nastupa.

U slučaju da kao paušalac pređete definisani limit od 8 miliona RSD, postajete obveznik poreza na dodatu vrednost i dužni ste da vodite knjige i ispunjavate ostale obaveze od dana prelaska u sistem PDV-a, bez utvrđivanja obaveze rešenjem nadležnog organa.

Ovo u praksi znači da ukoliko vaš promet pređe 6 miliona RSD u kalendarskoj godini, nećete u istom trenutku imati obavezu vođenja poslovnih knjiga. Ova obaveza biće utvrđena rešenjem nadležnog organa i započeće polovinom tekuće ili početkom sledeće godine.

Za limit od 8 miliona RSD u prethodnih 365 dana, situacija je nešto drugačija i prelazak ovog limita automatski označava prelazak u sistem poreza na dodatu vrednost. Drugim rečima, ukoliko pređete ovaj limit, dužni ste da o tome obavestite Poresku upravu, kao i da započnete sa ispunjavanjem obaveza koje imate kao obveznik poreza na dodatu vrednost bez čekanja na rešenje Poreske uprave.

Takođe, imajte na umu da ukoliko u toku godine dođe do promene pretežne delatnosti kojom se bavite, u obavezi ste da o o tome podnesete poresku prijavu i to najkasnije do 31. januara za promenu koja se dogodila u prethodnoj godini.

Na našem blogu takođe možete saznati i sve informacije o prijavi poslovnog prostora, kao i o ažuriranju tih podataka.

 

Obaveza prijave i plaćanja eko takse

Pored prijave promena koje se eventualno dogode, ne zaboravite da podnesete prijavu za eko taksu, odnosno taksu za unapređenje životne sredine, koja se podnosi do 31.07. svake godine.

Ova taksa je obaveza svih privrednih subjekata i takođe je možete podneti elektronski na sledećem linku. Važno je da znate da je rok za podnošenje ove prijave 31.07. tekuće godine, a visina navedene takse utvđuje se na osnovu veličine pravnog lica, kao i procenjenog uticaja koje pravno lice ima na životnu sredinu.

 

Marketino fiskalne kase za paušalce čine vaše poslovanje još jednostavnijim

Čak i ako ste paušalac i papirologija vam je pojednostavljena, koliko god da uživate u svom poslu, često postoje i oni aspekti koji vam nisu među omiljenima. Ali ko kaže da vođenje posla mora biti stresno? Marketino donosi jednostavnija rešenja koja će vam olakšati obaveze i bavljenje administracijom svesti na minimum.

Marketino fiskalne kase za paušalce su odlično rešenje za svaku delatnost jer:

  • Automatski vode izveštaj za KPO knjigu
    Marketino platforma automatski dostavlja izveštaj za KPO knjigu, sa svim obaveznim elementima, vašem knjigovođi, ukoliko ga imate. Ovo pruža dodatnu sigurnost da će svaki račun koji izdate biti evidentiran u izveštaju na KPO obrazcu.
  • Blagovremeno vas upozoravaju ukoliko se približavate definisanim limitima
    Od 2023. godine, Marketino planira da uvede novu funkcionalnost u vidu alarma koji će upozoravati vas i vašeg knjigovođu na približavanje limitima. Ova funkcija Marketino platforme, kada bude primenjena, omogućiće vam da svoje lakše poslovanje prilagodite svojim potrebama i na vreme razmišljate o potencijalnim promenama, kao i da li vam i u kojoj meri one odgovaraju. Kako će vas Marketino na vreme upozoriti, moći ćete da prilagodite obim svog poslovanja ili se pripremite za korake koji slede.
  • Savršeno su jednostavne za upotrebu
    Pored jednostavne upotrebe i odlične korisničke podrške dostupne za sve vaše nedoumice, Marketino fiskalna kasa ima izdržljivu bateriju i odličan je izbor ukoliko delatnost obavljate u pokretu ili na terenu. Osim praktičnih rešenja za obaveze paušalaca, dodatan plus je što Marketino ima posebne pogodnosti za vlasnike salona i ordinacija koje će doprineti da se vaš posao istakne u odnosu na konkurenciju.

Obaveze paušalaca – Šta je potrebno da znate

# Fiskalna kasa za sve delatnosti

Prijavite se na članke

Prijavite se na naš newsletter i bićete obavešteni o fiskalizaciji i novostima iz naše ponude. Imejl šaljemo najviše jednom nedeljno.

Najnoviji članci